W Polsce rośnie świadomość ekologiczna przedsiębiorców, choć często jest ona motywowana ekonomicznie.
Wiele firm świadomie - z przekonania - stosuje rozwiązania mające służyć ograniczaniu produkcji odpadów, oszczędzaniu energii, wody, poprawie jakości powietrza itd. Inna grupa przedsiębiorców podejmuje kroki w tym kierunki z powodów ekonomicznych, aby osiągnąć oszczędności w rachunkach za energię, dostarczane surowce czy w opłatach za korzystanie ze środowiska. Taka motywacja nie jest zła, a może nawet być skuteczniejsza od przekonywania „ideowego”.
Bez względu jednak na motywację, warto stosować kilka wspólnych i prostych zasad. Część działań dotyczy pracowników i dlatego odpowiedzialny pracodawca powinien zadbać o segregowanie odpadów w biurach, pomieszczeniach socjalnych (kuchnie, stołówki), czy też o montowanie energooszczędnych żarówek, świetlówek w pokojach. Ważna jest też instalowanie kranów na fotokomórki w toaletach i kuchniach, żeby zmniejszyć zużycie wody. Warto też umieszczać rośliny w biurze i przestrzeniach zewnętrznych. Dobrym rozwiązaniem jest również korzystanie z przedmiotów wytwarzanych z surowców pochodzących z recyklingu (opakowania, teczki na dokumenty, podstawki pod kubki, pojemniki na długopisy i inne materiały biurowe itp.).
Ogromne korzyści dla środowiska i finansów przedsiębiorstwa daje wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów, gdyż w ten sposób znacznie zmniejszamy zużycie papieru i energii potrzebnej do drukowania lub kopiowania dokumentów.
Przedsiębiorcy powinni także zainteresować się montażem paneli fotowoltaicznych lub wiatraków (jeśli jest tylko taka możliwość techniczna), aby produkować własny prąd, zmniejszając jego pobór z sieci zwłaszcza w porze największej aktywności firmy w ciągu dnia. Część przedsiębiorstw wytwarza w ten sposób już duże ilości prądu, że inwestuje w magazyny energii.